Kummallakin on paikkansa. Ilmoitushaku voi toimia hyvänä markkinointiviestintänä: kerrotaan yrityksestä, tuotteista/palveluista ja toki jonkin verran myös auki olevasta positiosta. Ilmoitushakuun lähtevät mukaan aktiiviset työnhakijat. Monesti hakemuksia avoimeen tehtävään tulee paljon, mutta ei välttämättä sellaisilla profiileilla, mitä oli toivottu. Suorahaku puoltaa paikkaansa silloin, kun halutaan varmistaa, että hakuprosessiin saadaan mukaan parhaiten kriteerit täyttävät henkilöt. Parhaimmat ehdokkaat…
Uusi työpaikka suorahaun kautta?
Nyt on taas se aika vuodesta, että suorahakukonsulttien puhelinvastaajat ja sähköpostit täyttyvät uusien haasteiden etsijöistä. Kesälomien jälkeen paluu vanhaan ei nappaa. Nykyisen työnantajan strategia ei vakuuta, tehty organisaatiomuutos ei ole ollut mieleinen tai yksinkertaisesti pitkä rupeama samassa tehtävässä ei tarjoa uuden oppimista. Syitä on monia. Geneerisillä saatekirjeillä ja CV:illä on vaan riski hukkua muiden samanlaisten…
Irtisanoutuiko luottopelurisi ennen kesälomille lähtöä?
Työpaikanvaihtoviikot ovat taas käynnissä. Kevään hakuprosessit alkavat olla maalissa, uusia sopimuksia allekirjoitetaan, irtisanomisajat kuluvat mukavasti lomakaudella ja henkilö pystyy syksyn aikana aloittamaan uudessa yrityksessä. Lähtijän esimiehelle tilanne tulee aina enemmän tai vähemmän yllätyksenä. Juuri silloin, kun itselläkin loma häämöttää ja muutenkin to-do-lista kasvaa. Paikkauksen mietintää ei kannata lykätä. Kesälomakausi on hyvää aikaa kartoittaa potentiaaliset vaihtoehdot,…