Suorahakumarkkinan näkymiä hiihtolomien lähestyessä – missä tilanteissa suorahakua käytetään?

✳️ Muutosneuvotteluja, irtisanomisia ja lomautuksia on ollut käynnissä alkuvuoden aikana monissa yrityksissä. Samanaikaisesti yrityksillä saattaa olla tarve löytää johonkin tiettyyn rooliin osaamista.

Julkisessa haussa työpaikkaa ei "haluta hehkuttaa", koska mietitään miltä se vaikuttaa ex-työntekijöiden tai lomautettujen mielestä. Toisaalta uutisointi irtisanomisista karkoittaa myös hakijoita.

Suorahaku mahdollistaa, että voidaan kertoa rehellisesti yrityksen tilanteesta, muutostarpeista ja tulevaisuuden näkymistä ehdokkaille.

✳️Yrityksillä ei välttämättä ole resursseja hoitaa julkista hakua laadukkaasti. Tänä päivänä työnhakijat haluavat saada henkilökohtaista kohtelua ja palautetta. Jos siihen ei kyetä, niin somekanavat täyttyvät negatiivisista kommenteista. Tässä tapauksessa yrityksellä on selkeä maineriski.

✳️Selkeä tarve täsmäosaamiselle. Tiedetään mitä halutaan, mutta ei haluta saada hakemuskirjoa laidasta laitaan. Tunnistetaan, että osaamista kyllä markkinoilla on, mutta nämä kovan tason osaajat eivät aktiivisesti itse hae uutta.

✳️Muu tarve hiljaiselle haulle. Esim. henkilövaihdokset johtotehtävissä, uudet avaukset uusilla liiketoiminta-alueilla, mahdolliset listautumisvalmistelut etc.

Jos sinulla on tarvetta "hiljaiselle haulle", niin ota luottamuksellisesti yhteyttä. Autan mielelläni 🙋🏻‍♀️

tiina.salminen@findright.fi
040-730 3421