Omalla henkilökohtaisella ehdokaskokemuksella on ratkaiseva merkitys sille, millainen työnantajamielikuva rekrytoivasta yrityksestä syntyy. Ja tässä pätee kyllä vanha sanonta, että hyvä kello kauas kuuluu, mutta paha vielä paljon kauemmas.
Paljon pistetään euroja kampanjointiin ja päälleliimatun työnantajabrändin rakentamiseen, mutta ehdokaskokemuksesta huolehtiminen unohtuu usein (vedotaan kiireeseen ja resurssipulaan).
Itse suorahakukonsulttina painotan ehdokaskokemuksen merkitystä aina myös asiakasyrityksille. Konsultti on yrityksen kasvot ehdokkaisiin päin ja hänen vastuullaan on huolehtia siitä, että kaikista prosessissa mukana olevista ehdokkaista huolehditaan ja näin varmistetaan se, ettei työnantajamielikuva saa turhia kolhuja.
Toivottavasti myös konsulttipalveluja ostavat yrityspäättäjät kiinnittävät tähän ehdokaskokemus-asiaan enemmän huomiota ja varmistavat, että hakuprosessi hoidetaan maaliin kaikkien osapuolten osalta.